?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Дуже часто задумувався: як Бог в Біблії допускає вбивства? Більше того, є місця, коли велися війни і Бог благословляв одних, по суті тим самим вбиваючи інших. Де справедливість, Бог?

Більше того, Старий Заповіт говорить про те, як Бог наказував вбивати ворога:

"Говорит Господь Всемогущий: Я видел, что делали амаликитяне Израилю, и как они противостали ему на пути, когда те выходили из Египта; теперь иди и сразись с амаликитянами. Ты должен уничтожить их и все, что им принадлежит. Никому не давай пощады. Убей всех мужчин и женщин, детей и даже грудных младенцев. Убей всех коров и овец, всех верблюдов и ослов.
(1 Самуїла 15:2-3)

Як так? Бог злий? Як можна робити таке лихо? Як можна наказувати чинити таке зло? Бог - вбивця???

Я думаю, шо нам треба зрозуміти одну різницю: Бог - не такий, як люди.

1. Ми не давали нікому життя =>ми не маєм права його забирати. Є велика різниця: якшо я намалював круту картину і я сам її подряпаю. чи я намалював круту картину і хтось її подряпає. Хто має право мене судити, якшо я подряпаю свою картину?

2. Ми не маємо можливостей, яких має Бог. Коли Він забирає життя - Він має право і можливість його повернути (рай і пекло; воскресіння). Ми такої можливості не маємо!!!

3. Ми не можемо виміряти моральнітсь чи аморальність Бога!!! До чого зводиться наше поняття моральності??? До його визначення в Біблії. Чого вбивати- це погано? Чого красти - це гріх? Чого брехати неправильно??? Бо так вчить Біблія. І наше уявлення про моральності (хочемо ми того чи ні) зводиться до Бога. Бо Бог визначає, шо правильно, а шо ні. В нас нема лінійки, якою б можна було б виміряти моральність Бога!!! Бог і є тією "лінійкою", якою намагаємось виміряти. Тому, фрази, шо Бог робить шось аморальне чи зле - абсурдні.  Те саме з твердженням: "Бог! Ти не справедливий!"

Тому, ми не можемо ототжнювати себе з Богом: в нас різні "вєсові категорії", різні можливості і права. Ми не маємо права робити все те, шо може робити Бог!

"Вы слышали, что сказано древним: не убивай, кто же убьет, подлежит суду.
А Я говорю вам, что всякий, гневающийся на брата своего напрасно, подлежит суду; кто же скажет брату своему: "дурак ",
подлежит синедриону; а кто скажет: "безумный ", подлежит геенне огненной."
- Слова Ісуса Христа, записані в Євангелії від Матвія 5:21-22

"Господи, я обращая свой взор к небесам, сотвореннйі тобою, вижу луну и звезды, созданные Тобой, размышляю: чем для тебя важны так люди? О них Ты помнишь почему?... "
Псалом 8:4-5

Comments

( 12 comments — Leave a comment )
coachvova
Jan. 29th, 2010 12:19 pm (UTC)
Бог не такий як люди - і я радію з цього приводу!!!
lyoshuk
Jan. 29th, 2010 12:56 pm (UTC)
да, це точно гарний привід для радості)))
arenandlamen
Feb. 2nd, 2010 08:31 pm (UTC)
Тобто для Вас вбивати погано і красти погано тільки тому що так написано в Біблії? Тобто тільки це робить життя людини цінним, а значить Бог може нехтувати своїми ж правилами і позбавляти життя?
Сьогодні Бог сказав що вбивати погано - значить це істина. Завтра скаже - піди вбий той народ, значить це істина. І у Вас немає жодного внутрішнього компасу який в змозі відрізнити добро від зла окрім Біблії?
Ви не чули про гуманізм, суспільний устрій, закони?
lyoshuk
Feb. 2nd, 2010 08:38 pm (UTC)
якшо бути уважним, то суспільний устрій, закони, права людини і побудовані на поняттях Біблії.. Зараз, щоправда, багато чого почало змінюватися...

Бог - незмінний ("і вчора, і сьогодні, і навіки той самий")!!!

а щодо внутрішнього компасу - то цей компас данний Вам Богом... (про це, до речі, теж Біблія говорить)
arenandlamen
Feb. 2nd, 2010 09:31 pm (UTC)
Ні це не так. Суспільний устрій, закони і права людини побудовані НЕ на Біблії. Концепція сучасного суспільного і державного устрою республіки це устрої які беруть свій початок у древній Греції, задовго до написання Біблії. Права людини були сформульовані пізніше, але знову ж таки вони базуються не на якійсь релігії (свобода віросповідання прямо забороняється в 10 заповідях). Біблія незмінна, але закони і суспільна мораль змінювались протягом 2000 років. Якщо 500 років тому мати кріпака (раба) було у порядку речей то зараз рабство заборонене. Якщо ще 100 років тому жінки не мали рівних прав з чоловіками, то зараз вони мають такі права і т.д.
Суспільна мораль змінювалася протягом століть і з нею змінювалося трактування Біблії і Бога (які нібито мають бути незмінні). Якби ще якихось 150 років тому Ви сказало що перед Богом усі рівні і жінка має приймати участь в управлінні державою то Вас засміяли би. Є поняття "християнські цінності" (яке теж постійно змінювалось), але вони не є основною сучасної суспільної моралі і законів наприклад нашої країни. У нас держава відокремлена від релігії і дозволяє багато чого, що християнство вважає неприйнятним. Якби у нас держава була побудована по Біблії це була б не республіка, а теократія.
lyoshuk
Feb. 2nd, 2010 10:17 pm (UTC)
Ви знову плутаєте трактування Біблії з суттю Біблії!!!
правильно, змінювалося трактування Біблії і Бога. Але не змінювалася Біблія і не змінювався Бог!!!!!!!

А щодо прав людини,сусп. устрою.... то я і зазначив, шо вони змінюються (якшо уважно читали мій попередній комент). Але християнські цінності і формували наше сучасне суспільство!!!! Зновуж таки, не заперечую, шо сьогоднішнє суспільство все далі і далі віддалилось від тих норм!!!

arenandlamen
Feb. 3rd, 2010 06:47 am (UTC)
У Вас так багато знаків оклику, я Вас добре чую :).

Для мене поняття "суть Біблії" незрозуміле. Якою є суть Біблії якщо те що в ній написано постійно переосмислюється? Що саме є суттю тоді?
Я повторюю що сучасне суспільство формували не християнські цінності, ті цінності які закладені в нашій Конституції багато в чому суперечать сучасній інтерпретації Біблії (я вже наводив приклад свободи віросповідання). Не зовсім ясно про які цінності мова, якщо вони постійно змінювались. У Вас є аргументи на користь того що "сучасне суспільство формували християнські цінності"?

От бачите, цінність життя це не наслідок Біблії. Але Ваше дослідження Біблії навело Вас на думку що Бог має право відбирати людські життя і чинити аморальні вчинки. З точки зору моїх моральних цінностей якщо Бог вбиває це означає що Бог чинить зло, тому що людське життя і людська свобода мають найвищу цінність (рабство яке в Біблії не засуджується). Тож у мене особисто є лінійка якою я можу відміряти моральність усіх вчинків. У Вас я так зрозумів її немає.
lyoshuk
Feb. 3rd, 2010 08:27 am (UTC)
знаків оклику багато, бо Ви неуважно читаєте ;)

Якшо для Вас поняття суть Біблії (її істине значення) незрозуміле, то висновок аля "тоді суті нема" або "суть завжди змінюється". Якшо Ви чогось не розумієте, то робити з цього такі висновки нелогічно... (Ви хоча б раз прочитали Біблію спочатку і до кінця?)

Прочитайте Біблію і прочитайте конституцію - і Ви зрозумієте в чомуоснови формування сьогоднішнього суспільства (ті ж права, обов'язки, порушення закону......). Знову: я не кажу, шо на данному етапі розвитку суспільство повністю слідує цим нормам!!! Більше того: думаю, шо і не буде слідувати...

Ваша лінійка моральності визначається Вашими особистими поглядами і вподобаннями (+совість). А це вже надто суб.єктивно - надто легко підлаштовувати свою мораль під власне життя. І виміряти Бога у Вас не вийде:
1. тому шо Ви взагалі не вірите в Його існування
2. тому шо Ви, очевидно, ніколи не досліджували яким є Бог через Біблію.
3. і якшо Ви одного прекрасного дня визнаєте існування Бога, почнете досліджувати Біблію (тут Вам допоможе і наука - історія, археологія...), яка свідчить про Нього, то зрозумієте права Бога...

рабство в Біблії не пропагується: воно там є. це історична категорія, шо існувала в той час і це еалія того часу, шо неможливо було оминути.

Біблія і Бог - незмінні. Звідки Ви взяли, шо таке добре і погано. Звідки суспільство дізналось шо добре, а шо погано???

кстати, Ветхи Завет писался намного раньше, чем становление Древней Греции...
arenandlamen
Feb. 3rd, 2010 04:09 pm (UTC)
Давайте й справді від загальних фраз перейдемо до конкретики.
1) Що таке суть Біблії?
2) Які права які є в конституції і в Біблії?
3) Ви праві, я не вірю в Бога. Проте мушу Вас засмутити, ані археологія, ані історія ні тим паче наука нічого про Бога не свідчать.
А звідки знають що добре а що погано народи які жодного разу не читали Біблію і які мають інші релігії? Звідки атеїсти знають що таке добре а що погано? Звідти й знають, що поняття добра і зла це суспільні категорії які можуть існувати поза релігією. І існують.
Щодо Греції то не має значення коли писався Завіт, має значення що саме грецькі суспільний устрій, філософія і наука є основою того що ми називаємо демократичним устроєм і республікою і Біблія тут ніяким боком.
От наприклад Ви постуюєте що Бог і Біблія незмінні. З чого це слідує? Я не бачу підтверджень цьому. Біблію по різному інтерпретували увесь час її існування. Бога також. В чому незмінність і як вона проявляється?
lyoshuk
Feb. 3rd, 2010 06:08 pm (UTC)
1. Ви хочете, шоб я Вам суть Біблії пояснив в одному коменті? (Біблія свідчить про триєдиного Бога. Біблія свідчить про спасіння..... а ще багато чого, але суть Біблії двома словами не можливо передати).
2. право на життя, на судовий позов....
а ще: не кради, не вбивай, не лжесвідчи...(закони)
це моя особиста думка, тому шо якшо це все було написане задовго до появи цього в Давній Греції, то це має значення першоджерела...
3. Я не казав, шо історія і археологія свідчить про Бога. Я мав на увазі Біблію;) А вся Біблія свідчить про Бога. Більше того, її писали багато людей (які часто ніколи не бачили і не чули один одного) протягом великого проміжку часу. Але тим не менше, Біблія все одно свідчить про одного Бога, має на меті одну ціль - спасіння і всемогутність і суверенність і любов Бога Бога...
Це вже чудо саме по собі, шо ця книга єдина...(66 книг, які формують одне ціле)

про добре і погане: закон Божий (шо добре і шо погано) написаний Богом у серцях людей+совість свідчить (це теж Біблія говорить -Римлянам 2:15)

Біблія незмінна: текст Біблії не змінюється (туди "при потребі" нічого не додається і не віднімається). Коментування Біблії - то зовсім інша річ. Текст Біблії не змінювався і не змінюється.

Бог незмінний: Який Він був від нашого з Вами початку, таким він є сьогодні. Його сутність одна, і Його характеристики незмінні (сьогодні добрий, завтра - злий). Він був всемогутнім, є, і буде... І на це ніхто впливати не може
arenandlamen
Feb. 2nd, 2010 09:33 pm (UTC)
Доречі Ви не відповіли на питання. Для Вас життя людини має цінність тільки тому що так написано у Біблії?
lyoshuk
Feb. 2nd, 2010 10:17 pm (UTC)
Ні. Я цінував людське життя і до того, як почав читати Біблію
( 12 comments — Leave a comment )

Profile

default
lyoshuk
Олексій Лупенко

Latest Month

March 2015
S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Tags

Powered by LiveJournal.com
Designed by chasethestars